Activiteit
EXPO INES CLAUS

Ines Claus (°1993, Antwerpen) studeerde Vrije kunsten (Tekenkunst) aan het KASK School of arts in Gent. Haar dynamische werk op papier roept een utopische sfeer op, deze vloeit voor uit haar fascinatie voor bevreemdende paradijselijke beelden. Persona- ges zijn nauwelijks te bespeuren, als ze al aanwezig zijn, zijn ze onherkenbaar of zonder identiteit. Voor Kunst@Poel17 selecteerde Ines twee lange werken op papier van elk 0,5m x 10m (acryl, Chinese verf, 2018) waarop een meer verhalende afschildering staat van verre oorden gecombineerd met humoristische elementen op een soort antieke fries..
“Even though the process of telling a story was not the initial aim of Ines’ composition, the artist starts playing with this idea using long rolls of grey wallpaper as a support. If the dra- wings on small and medium sized supports are more linked to a formal, pictorial outlook, the possibility to develop different themes on a same, big canvas leads Ines to face the mat- ter of unfolding narration. The palm tree becomes a character in fragmented, non-descrip- tive stories that proceed by free association, visual or symbolic. The subject of her drawings remains the invocation of far away and enigmatic worlds. The spectator naturally tends to look for a connection between the scenes, between episodes, placed next to each other like in an ancient frieze. (...)”


Expo Ines Claus Ines Claus (°1993, Antwerpen) studeerde Vrije kunsten (Tekenkunst) aan het KASK School of arts in Gent. Haar dynamische werk op papier roept een utopische sfeer op, deze vloeit voor uit haar fascinatie voor bevreemdende paradijselijke beelden. Persona- ges zijn nauwelijks te bespeuren, als ze al aanwezig zijn, zijn ze onherkenbaar of zonder identiteit. Voor Kunst@Poel17 selecteerde Ines twee lange werken op papier van elk 0,5m x 10m (acryl, Chinese verf, 2018) waarop een meer verhalende afschildering staat van verre oorden gecombineerd met humoristische elementen op een soort antieke fries..
<em>“Even though the process of telling a story was not the initial aim of Ines’ composition, the artist starts playing with this idea using long rolls of grey wallpaper as a support. If the dra- wings on small and medium sized supports are more linked to a formal, pictorial outlook, the possibility to develop different themes on a same, big canvas leads Ines to face the mat- ter of unfolding narration. The palm tree becomes a character in fragmented, non-descrip- tive stories that proceed by free association, visual or symbolic. The subject of her drawings remains the invocation of far away and enigmatic worlds. The spectator naturally tends to look for a connection between the scenes, between episodes, placed next to each other like in an ancient frieze. (...)”</em>

Deeltijds kunstonderwijs in het hartje van Gent, met afdelingen in Evergem en Drongen. Wij bieden opleidingen in muziek, woord, dans en beeld.

academie gent

Contact